Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγω στη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Τα μαλακά και μπλε τυριά, τα μη παστεριωμένα τυριά, όπως το μπρι ή το καμαμπέρ, αλλά και αυτά που έχουν γαλάζιες γραμμές, όπως το danish blue ή το στίλτον, λόγω της ενδεχόμενης παρουσίας βακτηρίων, όπως είναι η λιστέρια.

Τα άπλυτα λαχανικά και φρούτα, καθώς το χώμα που υπάρχει στην επιφάνειά τους μπορεί να προκαλέσει τοξοπλάσμωση, λοίμωξη που οφείλεται σε παράσιτο. Η τοξοπλάσμωση μπορεί επίσης να μεταδοθεί από άμμο γάτας, χώμα, κατανάλωση ωμού ή λίγο ψημένου κρέατος και μη παστεριωμένου αγελαδινού γάλακτος ή τυριού.

Τα ωμά ή λίγο μαγειρεμένα αυγά & θαλασσινά λόγω κινδύνου ύπαρξης σαλμονέλας. Η σαλμονέλα είναι ένα βακτήριο που προκαλεί ενός είδος τροφικής δηλητηρίασης με συμπτώματα όπως ναυτία, εμετοί και διάρροια.

Τα λιπαρά ψάρια γιατί περιέχουν υδράργυρο και βαριά μέταλλα, τα οποία σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη του νευρικού του συστήματος του μωρού σας.

Υπάρχουν κάποιες βλαβερές συνήθειες που πρέπει να διακόψω;

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που το διάστημα της εγκυμοσύνης και του θηλασμού πρέπει να διακοπούν:

Το κάπνισμα. Η κυριότερη παρενέργεια του καπνίσματος είναι η μείωση της παροχής οξυγόνου προς το έμβρυο, με πιθανές συνέπειες τον πρόωρο τοκετό, το μειωμένο σωματικό βάρος αλλά και τον αυξημένο κίνδυνο αιφνίδιου βρεφικού θανάτου. Γυναίκες που καπνίζουν κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να έχουν πρόβλημα στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και κυρίως αντιοξειδωτικών βιταμινών.

Το αλκοόλ. Σε οποιαδήποτε φάση της κύησης κι αν βρίσκεσαι, το αλκοόλ διαπερνά τον πλακούντα και είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει την ανάπτυξη του εμβρύου. Καλό είναι να το αποφεύγεις και σε κάθε περίπτωση μην πίνεις περισσότερο από 1 ποτήρι σε σπάνιες περιπτώσεις.

Τον καφέ. Συνίσταται να μην καταναλώνεις περισσότερα από 300 mg καφεΐνης την ημέρα, ποσότητα που περιέχεται σε δύο-τρία φλιτζάνια καφέ. Και μην ξεχνάς καφεΐνη περιέχουν τόσο ο καφές και το μαύρο τσάι αλλά και τα αναψυκτικά, η σοκολάτα, τα «ενεργειακά ποτά».

Συχνές ερωτήσεις για το τι να Αποφύγετε στην εγκυμοσύνη

Τι μπορεί να προκαλέσει η κατάχρηση αλκοόλ;

Η κατανάλωση αλκοόλ περισσότερο από 4 τέσσερα ποτήρια κρασί ή μπίρα την ημέρα, δηλαδή 42 γραμμαρίων καθαρού οινοπνεύματος ημερησίως ενδέχεται να οδηγήσει σε ανωμαλίες στα εμβρυϊκά κύτταρα, εγκεφαλικές αλλοιώσεις, μειωμένο ρυθμό ανάπτυξης, νοητική καθυστέρηση, αλλοίωση των χαρακτηριστικών του προσώπου και προβλήματα στην όραση.

Γιατί δεν πρέπει να καπνίζω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Ο καπνός του τσιγάρου περιέχει περισσότερα από 4.000 βλαβερά στοιχεία, επικίνδυνα για την υγεία τη δική σου και του εμβρύου. Το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης προκαλεί στένωση των αγγείων, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την ποσότητα του οξυγόνου που φτάνει στον πλακούντα, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει τις πιθανότητες να μην τρέφεται σωστά το έμβρυο και το μωρό σου να γεννηθεί λιποβαρές. Τα λιποβαρή βρέφη είναι πιο επιρρεπή σε ασθένειες και λοιμώξεις.

Επιτρέπεται η οδήγηση αυτοκινήτου, πρέπει να φοράω ζώνη ασφαλείας;

Η οδήγηση επιτρέπεται, εφόσον δεν υπάρχουν λόγοι για διακοπή της δραστηριότητας, αλλά ΠΑΝΤΑ με την χρήση ζώνης ασφαλείας.

Μπορώ να ταξιδέψω με αεροπλάνο;

Δεν απαγορεύεται η χρήση αεροπλάνου, εφόσον δεν υπάρχουν ιατρικοί λόγοι, μέχρι την 32η εβδομάδα της κυήσεως. Από την 32η εβδομάδα και μετά δεν το επιτρέπουν οι αεροπορικές εταιρείες για λόγους ασφαλείας.

Μπορώ να κάνω μπάνιο στη θάλασσα- πισίνα;

Η κολύμβηση θεωρείται η καλύτερη άσκηση κατά τη κύηση, εφόσον βέβαια δεν συντρέχουν λόγοι αποφυγής της. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καθαρότητα του νερού της θάλασσας ή της πισίνας.

Η συμβουλή μου για το τι να Αποφύγετε στην εγκυμοσύνη

H υγιεινή διατροφή, η διακοπή του καπνίσματος & της κατανάλωσης αλκοόλ είναι βασικά για τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.